Wonen

Onze visie. De VVD beschouwt de woningnood als het belangrijkste speerpunt voor de komende raadsperiode! De woningnood in de gemeente Steenbergen is hoog, terwijl de doorstroming binnen de woningmarkt stagneert. De VVD wil bereiken dat er in al onze kernen woonruimte bijkomt, naar gelang de behoefte. Iedereen die nu binnen onze gemeente woont moet hier kunnen blijven wonen. Ook moet er woonruimte komen voor mensen die in onze gemeente willen komen wonen. We moeten voor alle leeftijdsgroepen voorzien in voldoende woonruimte. Om aan die vraag te voldoen is de VVD groot voorstander van innovatieve bouwvormen.

Wat gaan we doen?

1. Wij nemen initiatief voor een actieprogramma dat leidt tot vergroting van de woonmogelijkheden.

2. Wij bouwen naar vraag en behoefte, rekening houdend met alle levensfasen.

3. Het beschikbaar komen van starterswoningen is noodzakelijk. Naast bouwen moeten daarvoor ook de doorstroommogelijkheden voor ouderen worden vergroot.

4. De mogelijkheden van flexibele woonvormen zoals bijvoorbeeld tiny houses worden verkend.

5. Wij streven naar verruiming van de regelgeving m.b.t. vrijkomende agrarische bedrijfslocaties. Hierdoor leveren we een bijdrage aan het oplossen van de woningnood.